.       
[dnes je 31. října 2014]

POZOR! Tento článek byl naposledy aktualizován před více než třemi lety!

Je možné, že následující­ stránka obsahuje odkazy, které dnes již nejsou funkční, nebo že některé informace uvedené v tomto článku se v průběhu času ukázaly jako prokazatelně chybné. Pokud jakoukoliv podobnou závadu zjistíte, tak neváhejte napsat co nejpřesnější popis závady do veřejného komentáře pod článkem: redakce TečkyCZ nové komentáře neustále sleduje, a to i pod těmi nejstaršími články. V celé řadě případů lze chyby snadno opravit - např. se stává, že video na YouTube bylo smazáno a znovu nahráno pod jiným id. V jiných případech někdo zase zakáže embedovaní videa, která přitom existuje ve více kopiích, nebo se z webu ztratí stránka umístěná na negarantovaném freehostingu, zatímco původní autor stránek si mezitím zaregistruje vlastní doménu, atd. Děkujeme všem, kteří pomáhají opravovat chyby ve starších webových stránkách a udržují tak Internet naživu - redakce TečkyCZ.

Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži

xChaos 3. července 2011 [1970 znaků] [editováno 16. srpna 2011] [Slunce, vítr, voda]
★★★★★ [ + ] 6 [6x] [ - ] [zajímavé[x]]
11112 ← RSS 1163 fb 1 twitter 268 google 136 seznam 104 nyx 26 bot 4304
[Komentářů 68]

V neděli 26.června solární letadlo Solar Impulse veřejně předvedlo zcela tichý vzlet na závěr (jinak tradičně hlučného) pařížského aerosalónu. #solarflight #paris #aerospace #transport #solar #energy [Summary: #SolarImpulse #Airplane Makes Public Debut In Paris]
icon

Poznámka: Ikonka u tohoto článku je pouze ilustrační - jde o fotografii pořízenou při prvním zkušebním letu. Ale předpokládám, že prototyp solárního letadla Solar Impulse od té doby vypadá pořád zhruba stejně :-)

TečkaCZ o švýcarském projektu pilotovaného elektrického letadla poháněného solární energií, schopného přes den dobít baterie pro let v noci, informovala už před delší dobou. Od té doby proběhlo několik zkušebních letů - včetně nedávného přeletu na aerosalón v Paříži [www.solarimpulse.com].

Stavitelé letadla Solar Impulse nabízí na své domovské stránce informace v angličtině [www.solarimpulse.com] a tradičně zajímavé postřehy lze najít v související diskuzi na Slashdotu: Solar Impulse Airplane Makes Public Debut In Paris [science.slashdot.org].

Doufám, že v nadcházejícím období letních dovolených, kdy se řada z vás bude bezmocně potit v dopravních zácpách na dálnicích, si někteří z vás vzpomenou na vizi solárního, trvale udržitelného létání... jestliže se za posledních 100 let letadla vyvinula od prototypu bratří Wrightů až k Airbusu A380, tak proč by se během našich životů nemohlo z prototypu Solar Impulse jednoduše vyvinout běžně dopravní letadlo, kterému bude místo tankování paliva pro odstartování stačit dostatečně dlouho parkovat na slunci ? V kombinaci s dnešními možnostmi elektroniky (GPS, mobilní sítě, apod.) si navíc něco takového je možné představit i v individuálně použitelné verzi jakýchsi "osobních letadel"... která by nás osvobodila od hlučných letišť, hlučných dálnic i od závislosti na ropě...


[Vypnout sloupcovou sazbu článku] pro browsery Firefox, Opera a Chrome [zpět na začátek sloupcové sazby]
CZK 2900242944/2010 (VS 1144) BTC 19rriLx8vR19wGefPaMhakqnCYNYwjLvxq
Podpořte autora článku nebo celou TečkuCZ [zobrazit možnosti]

Sdílet v síti [Twitter] [Google+] [Facebook] [Jagg.cz]
Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/1144]
Všechny články [od autora xChaos] [v rubrice Slunce, vítr, voda] [nejnovější]

Hodnocení článku čtenáři [ + ] 6 [6x] [ - ]
Tip: Pro moderaci článků (kladné nebo záporné hodnocení) je nutné použít browser, který podporuje javascript a cookies.
Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
Skrýt hodnocené nebo méně.


:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 4. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [provokativní[x]] ↻ 422 → 4
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15388]

Pres sto let od Flyeru a znovu to cele zacneme znova a znova budeme mluvit o osobnich letadlech a pristi rok budeme koukat na jeho slavnostni prelet Atlantiku. Dalsi snilkuv tendencni idealistickej clanek, kterej zapomel na to, co se v a z letectvi za tech 100 let stalo. Hele je to hezky, ja to mam taky rad a hrozne rad si to zkousim na xplane, s beranama a pedalama, ale propana zname nejmin 20 dalsich elektrickejch projektu, vc. treba EADS Voltair nebo Boeing Fuel Cell Demonstrator, ktery maj daleko vetsi potencial pro tichou a bezropnou osobni dopravu, nez tenhle na gram spocitanej experiment za 100 milionu dolaru.

:) xChaos 4. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 2 [4x] [ - ] [informativní[x]] ↻ 405 → 3
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15389]

no a to já si myslím, že právě ty solární články by nakonec mohly být největší technologický předěl od vynálezu ohně... resp. jsou posledním pokračováním té "druhé linie" lidské technologie, kterou reprezentují třeba plachetní lodě, vodní kola, větrné mlýny, apod. (ono na tyhle vynálezy bývá v souvislosti s objevy ohně a kola často neprávem zapomínáno). od rozšíření těžby uhlí měl několik staletí navrch oheň - ale teď se může karta obrátit.

zatím je většinou používáme dost neefektivně - asi jako když pračlověk zkoušel vyhřát jeskyni pomoci ohně rozdělaného před jeskyní. ale to nic nemění na tom, že solární panely jsou efektivnější, než třeba celá fotosyntéza - a tudíž mají šanci obstát v konkurenci čehokoliv přírodního - pálení dřeva nebo jiné biomasy, například, nebo i v konkurenci jakýchkoliv tažných zvířat, apod.

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 4. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] -1 [3x] [ - ] ↻ 396 → 3
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15392]

No budiz, nejaka nova generace, ale tohle je fakt onanie. Ber to tak, ze veskery ostatni zalezitosti kolem litani uz jsou vicemene vyreseny, letadlo si v zasade spocitas doma, tudiz tady nepiseme zadny kapitoly letectvi, ale technologii a materialu. Libovolnej kluzak te prijde na daleko mensi penize, naucis se pracovat s aerodynamikou, pohybovat se v mase vzduchu, szit s tou prirodou a vyuzivat to, co ti dava zadarmo. Jdi se nekdy mrknout do Letnan, kolik tam toho lita. Osobni letadla, ano :)

:) fikus (d4f53caa12e1641e) 4. července 2011 ← komentářů 586 ← [47%] 82 [178x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 384 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15393]

jeste lepsi by bylo tleskacovo letajici kolo nebo virnik na lidsky pohon.

:) xChaos 4. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 0 [4x] [ - ] [podivné[x] pravdivé[x]] ↻ 419
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15396]

@nejhodnejsiemhovoink letová hodina u sportovních/rekreačních letadel je pokud vím dost drahá. a hraje v tom větší roli spotřeba paliva, než amortizace (často se lítá s i dost starými křápy...)

@fikus no ano, pokud si budeš pro zábavu chtít udělat pár skoků někde na venkově na hřišti, tak možná... ale na dovolenou šlapacím vírníkem fakt nedoletíš.

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 5. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 400 → 166
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15401]

Kdybych mluvil o hodine a palivu, tak napisu 'libovolna hodina a palivo', ale ja napsal 'libovolnej kluzak' a to v prime souvislosti ve srovnani s tim predrazenym experimentem. Samozrejme pokud nutne potrebujes 24 hodinovou nezavislost na rope, tak je to pro tebe idealni stroj. U nas je hodina draha z mnoha duvodu a kdyz uz si vytahl to palivo, tak mi to neda a podelim se o jeden hezkej clanek → [http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=2748&kategorie=3] Kdybych chtel fakt moc litat, tak se radsi odstehuju :)

:) xChaos 5. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
✔✔ [ + ] 2 [2x] [ - ] ↻ 409 → 233
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15403]

Kluzák potřebuješ nějak dostat do vzduchu, jinak elektrická letadla mívají často vlastnosti kluzáků, aspoň částečně - viz → [http://www.pipistrel.si/plane/taurus-electro/overview] - dokonce to dobíjejí solárním přívěsem, ale já bych radši články zabudoval do křídel...

:) xChaos 5. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
✔✔ [ + ] 2 [2x] [ - ] ↻ 399 → 211
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15404]

→ [http://www.pipistrel.si/news/big-victory-and-double-podium-for-pipistrel-at-parismadrid-g]

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 5. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
✔✔ [ + ] 2 [2x] [ - ] [informativní[x]] ↻ 599 → 1814
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15411]

Nejen ty → [http://solarchargeddriving.com/news/general-solar/627-the-bye-hawk-a-solar-powered-cessna.html]

:) xChaos 5. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
✔✔ [ + ] 2 [2x] [ - ] ↻ 576 → 57
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15414]

→ [http://www.aircraft-certification.de/index.php/Electric_Aircraft.html]

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 6. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [informativní[x]] ↻ 361 → 336
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15419]

Je toho fakt spousta, hledej nejaky solar airplane nebo electric aircraft a najdes jich daleko vic; kdysi jsem pro xplane hledal vhodny glidery a cpal do nich v plane makeru slaby motory, ciste pro vyzkouseni, co by se dalo. Vsechno je to hodne podobny uz spousty let: baterie, solarni clanky, vaha atd. Je urcite hezky vypocitat a vejit se s materialem a financema do neceho jako Solar Impulse atd., ale jsou to jen vyjimky z pravidla. Mne se celkem libi Antaresy od Lange: nabijes, 13 minut stoupani a dolet podle schopnosti :) Delaj mimochodem i na fuelcellech.

→ [http://www.lange-aviation.com/htm/english/products/antares_20e/antares_20E.html]
→ [http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_aircraft] atd. nektery z nich jsou i v xplane, zkusim se podivat.

:) xChaos 6. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 0 [4x] [ - ] [informativní[x] nepřesné[x]] ↻ 428 → 192
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15422]

→ [http://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Scott_Raymond]
těch lidí se kolem toho motá jen pár - třeba tenhle amík, co to tlačil dopředu v 90.letech, se teď motá kolem solar impulse a navíc žije ve Slovinsku (sic - viz Pipistrel !).

měl bych sakra taky začít něco dělat.

:) fikus (d4f53caa12e1641e) 7. července 2011 ← komentářů 586 ← [47%] 82 [178x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 460 → 2
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15430]

pekna shoda jmen, ja znam erica raymonda, ktery
je znamy popularizator linuxu/unixu.

:) xChaos 7. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] -1 [3x] [ - ] [offtopic[x]] ↻ 380 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15431]

ale proč to proboha někdo moderoval jako "nepřesné" ?

:) marek (b2cd22a14f1f6801) 7. července 2011 ← komentářů 143 ← [20%] 61 [315x]
[ + ] 0 [4x] [ - ] [provokativní[x]] ↻ 370 → 2
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15437]

"...kterému bude místo tankování paliva pro odstartování stačit dostatečně dlouho parkovat na slunci...", "... osvobodila by nás od hlučných letišť, hlučných dálnic i od závislosti na ropě..." ... [celkem 1797 znaků] [zobrazit]

:) xChaos 7. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [3x] [ - ] [nedomyšlené[x]] ↻ 354 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15438]

@marek

zaprvé, biopaliva jsou fakt naprosto jiné téma, než FV. je to specificky evropská záležitost, za kterou se skrývá spíš snaha zuby nehty usilovat o potravinovou soběstačnost. biopalivům na rozdíl od FV nijak extra nefandím, rozhodně ne biopalivům I. generace - ty jsou spíš úlitba pro zemědělskou looby. to "umírání v rozvjových zemích" - kolaps místních ekonomik může paradoxně často způsobit i dlouhodobá potravinová pomoc, a kdyby se nepěstovaly biopaliva, budou se pěstovat nějaké plodiny pro export na Západ. lidi mohou umírat hlady stejně dobře i poblíž kávových či tabákových plantáží - a naopak, některé plodiny pěstované jako biopaliva lze alternativně aspoň skrmit.

zadruhé - na solární létání nikdo po nikom žádné dotace nechce. letová hodina u malých letadel je dnes tak drahá, že by to mohlo být konkurenceschopné i samo o sobě... právě finta je najít takové využití solární energie, aby se obešlo bez dotací a aby naopak bylo schopné konkurovat na volném trhu. já věřím, že je to reálné...zvlášť při rostoucích cenách pohonných hmot... jen se to musí vzít ze správného konce.

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 8. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] ↻ 387 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15446]

Zalozit to cely na drahy letovy hodine a jen kvuli palivu, to je fakt hrozne malo, navic 'shora'. Zacni tim, ze musis zvladnout hromady hodin vycviku, ze si sezenes hangarovani, zaplatis pojistku a nejlepe kdyz k tomu vsemu jeste nemusis dojizdet hromady kilometru nekam do aeroklubu stravit odpoledne (vetsinou na zemi).

:) xChaos 8. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 0 [4x] [ - ] [chytré[x] hloupé[x]] ↻ 390
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15448]

já zatím ještě létat nezkoušel, něco tuším.. ale prostě poměr času, kdy letadlo stojí na zemi * jak je velké ke spotřebované energii je prostě příznivější, než u elektromobilů. fakt tam ty solární panely dávají smysl

solárni vzducholodi by byly taky fajn, to ano

:) xChaos 8. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
✔✔ [ + ] 2 [2x] [ - ] ↻ 395 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15449]

teď koukám, že xChaos včera 20:37 bych si měl zmoderovat jako "blábol".

Evropa samozřejmě zuby nehty usiluje o ENERGETICKOU soběstačnost, ne potravinovou (tu celkem má, jako jedinou... kombinace mírného pásma, intenzivního zemědělství a absence přelidnění dělá divy...).

asi bych měl myslet, že "méně někdy znamené více" (méně texty, více kvality)

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 8. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 406 → 2
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15450]

Ja ti rikam, ze cena letovy hodiny neni az tak dulezita ve srovnani s tim, kolik tomu musis venovat casu a dalsich veci kolem, ze to je prave to a ne cena letovy hodiny z toho dela omezenou mensinovou zalezitosti a ty mi das bezvyznamne a vytahnes nejakej vycucanej pomer... Neco tusis, aha. To je moc dobre, pokracuj v tom.

:) xChaos 8. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
✔✔ [ + ] 2 [2x] [ - ] ↻ 396 → 5
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15451]

@nejhodnejsiemhovoink většinou platí, čím více máš volného času, tím méně máš peněz.

proto je dnes zábavou chudých spíš cyklistika, než létání. ale právě mě zajímá, jaké faktory by to mohly změnit (třeba i pro mě - moje neochota vydělávat peníze je po všech těch letech myslím více než zřejmá....)

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 9. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 362
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15454]

Co se ti snazim vysvetlit je, ze tisicovka za hodinu je v podstate to nejmensi, co do toho vrazis. Ta tisicovka za hodinu neni to, co by te odradilo, ale naopak to, co do toho spoustu lidi prilaka. Treba C172R, ctyrmistne letadlo, ktere te, co ja vim, za... [celkem 1091 znaků] [zobrazit]

:) marek (b2cd22a14f1f6801) 10. července 2011 ← komentářů 143 ← [20%] 61 [315x]
[ + ] -1 [3x] [ - ] [trefné[x] provokativní[x]] ↻ 368 → 3
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15458]

@xchaos ... [celkem 2484 znaků] [zobrazit]

:) rednex (771ec616d77b8b94) 11. července 2011 ← komentářů 115 ← [77%] 79 [103x]
[ + ] 0 [4x] [ - ] [zajímavé[x] výstižné[x] blábol[x]] ↻ 484 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15462]

@marek :
"Všude kolem nás je nevyčerpatelné množství čisté energie zdarma"
Aby tohle někdo někomu sliboval, musí nejdřív přijmout axiom, že cílem života je propálit co nejvíc energie a přitom odejít do hrobu s co největším pytlem zlata. Takových lidí bych politoval, kdyby se většinou nesnažili zmršit život i svému okolí.
Jinak já osobně řadím létání v současně masovém měřítku mezi věci, které možná ekologická energetika neutáhne. No a ? Tak bude víc lidí ležet u rybníků, víc lidí trajdat na kole a vlaky, manažeří budou víc používat videokonference, atd. Toho se bojím nejmíň.
Podobně kolo - lepší být zdravý a nezadlužený cyklista, než se nechat zdravotně a finančně huntovat nějakou kraksnou s kotlíkem na benzín.

:) xChaos 12. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] ↻ 393 → 3
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15463]

@marek

s některými tvými výroky lze souhlasit , ale mě nezajímá "propagovaný mix". faktem je, že biopaliva mají většinou mizerné EROEI a konkurují potravinám - ale zase s nima dosáhneš zajímavé energetické hustoty, kterou jinak dosáhneš jen těžbou fosilních paliv. to je prostě fakt.

mě zajímají OZE jako technický problém: tedy jejich technické parametry, jako EROEI nebo energetická hustota (a to ještě vztažená buď k jednotnce hmotnosti, nebo k jednotce objemu). v případě jejich ekonomiky mě pak samozřejmě zajímá složení nákladů - tedy kolik stojí materiál, kolik energie potřebná na výrobu, kolik přeprava, kolik lidská práce...

:) xChaos 12. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [3x] [ - ] [výstižné[x]] ↻ 360 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15464]

@marek

ad ten "rozvoj jaderné fúze" - to je podle mě prostě Nový Jeruzalém, Gorizonty komunizma, Utopie. Fúze má možná smysl v nějakých kosmických měřítcích - jako zdroj energie někde, kde už budeme moc daleko od Slunce. ale na Zemi si myslím, že jde z řady hledisek o slepou uličku - chystám o tom samostatný článek. nebojuju proti fúzi - jen se na ní nespoléhám a nevěřím jí. bude to mít nějaký háček.. asi jako když v 17. století nechápali, proč nejde vytvořit perpetum mobile, neznali termodynamické zákony, a tak to maloval kde kdo...

:) xChaos 12. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [3x] [ - ] [zajímavé[x] blábol[x]] ↻ 407 → 3
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15465]

@rednex ... [celkem 1623 znaků] [zobrazit]

:) xChaos 12. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
✔✔ [ + ] 2 [2x] [ - ] ↻ 378 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15466]

@marek kdo jde dnes "střední třída" a kdo je "chudý", to je velice diskutabilní.

fotbalové kluby vždy našly bohaté mecenáše, pivovary jsou významými zadavateli reklami... ale tradiční střední třída působící mimo "silové znalostní obory" (např. medicína, energetika, doprava) spíše chudne, co si budeme povídat...

:) xChaos 12. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] ↻ 389
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15467]

eh ... v tom z 15:00 nějak slova "necivilizované nomádství" patřila spíš na konec

:) marek (b2cd22a14f1f6801) 12. července 2011 ← komentářů 143 ← [20%] 61 [315x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [výstižné[x]] ↻ 391 → 2
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15468]

@rednex ... [celkem 1335 znaků] [zobrazit]

:) marek (b2cd22a14f1f6801) 13. července 2011 ← komentářů 143 ← [20%] 61 [315x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [zajímavé[x]] ↻ 384 → 2
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15469]

@xchaos ... [celkem 1849 znaků] [zobrazit]

:) rednex (771ec616d77b8b94) 13. července 2011 ← komentářů 115 ← [77%] 79 [103x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] [informativní[x]] ↻ 478 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15471]

@marek
"Všude kolem nás je nevyčerpatelné množství čisté energie zdarma"
"Pokud jsem to správně pochopil, vy prakticky žádnou energii nespotřebováváte.Žijete na samotě u lesa v přístřešku..."
Proboha, kde tyhle extrémní tvrzení berete? Na nich se hezky rozvíjí různé teorie, jenže v praxi má všechno své optima a nic není černobílé.
Jsme připojeni na plyn, ale zjistil jsem že po létě na lešení s polystyrenem má náš dvougenerační dům (300m2 obytné plochy) spotřebu plynu odpovídající průměrné české spotřebě na 1,5 osoby.
Jsme připojeni na elektřinu, máme mrazák 200l, dvě lednice, troubu, pekárnu, mikrovlnku, televizi, dva notebooky a zjistil jsem, že máme celkem spotřebu elektřiny odpovídající průměrné české spotřebě na 0,4 osoby.
Na kole jezdím denně do práce, i finanční úspora je zjevná, 700Kč měsíčně za bus nebo ~3000Kč za provoz auta.
Z pokroku mohou mít profit chudí, ale jak z kterého. Taková jaderná elektrárna je ideální zdroj moci pro maličkou vládnoucí oligarchii. Kdežto takový polystyren nebo FV panel si může koupit každý a úspory pak chybí v posilování centrální moci nejrůznějších parazitů.

:) xChaos 13. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [3x] [ - ] [informativní[x] offtopic[x]] ↻ 390 → 2
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15472]

@marek všechno zajímavé (např. politické formy "kopání si vlastního hrobu": TOP09 je podle mě stranou lidí, co např. restituovaný majetek prodali a teď se bojí jen inflace a mají pocit, že miliony na účtě jim přece nemůžou dojít a musí jim vydělat další... [celkem 1793 znaků] [zobrazit]

:) xChaos 13. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] ↻ 408
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15473]

@marek @rednex ...ad to nahrazení auta kolem.. to je skutečně možné jen v některých kontextech. já teď našel výbornou fintu, jak prorazit ven z centra Prahy (resp. z Břevnova) na kole směrem do údolí Berounky: přívozem od Mánesu na Císařskou louku, a potom... [celkem 1948 znaků] [zobrazit]

:) rednex (771ec616d77b8b94) 13. července 2011 ← komentářů 115 ← [77%] 79 [103x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] [informativní[x]] ↻ 434 → 200
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15474]

@xchaos:
Elektrokolo je skvělá věc. Pokud někoho šlapání nebaví, doporučuji. Nemá cenu moc přesvědčovat, chce to zkusit. Jedno jsem teď stavěl známému - nadšení. Jen mám trochu ještě obavy, jestli baterka vydrží uváděný počet cyklů nabití. Dali jsme ještě LiIon, ale kdyby nebyl spěch, tak bych vyčkal na nastupující LiFePo.
Baterka je také ideální spotřebič pro fotovoltaický panel.
Jinak já tu energetickou náročnost letu promyšlenou nemám. Jen laicky usuzuju, že tam bude plno jiných komplikací. Když doteď individuelně létalo s benzínem jen pár nadšenců, pochybuji, že s fotovoltaikou to bude lepší (viz. emh...). Jinak tomu ale zpovzdálí velice fandím
Dík za poklonu. Beru si za vzor → [http://mypower.cz/] Zatím tam jen tiše čtu a šoupu nohama. Zatím jsem pořád ještě víceméně v bodě 1 - energetická optimalizace - rozkreslené rozvody a podrobné sledování spotřebičů. No a to s tou decentralizací mi vštípila teckacz a teď jen sbírám důkazy :)

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 13. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] -1 [3x] [ - ] [offtopic[x]] ↻ 375 → 3
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15475]

Moderace se opet ukazala jako neco, co tu diskuzi bezvadne ladi. Namisto, aby dotycnej pochopil, ze zaporna moderace znamena 'brzdi', rozjede se jeste vic, protoze to vezme osobne a mame tu zase offtopic diskuzi plnou ideologickejch zvastu. Clanek jak z budovatelskyho magazinu, diskuze jak z proletarsky schuze a nejvic minusek dostanu pochopitelne ja, kdyz vyslovim svuj nazor :) Vitejte na tecka.cz

:) xChaos 13. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [3x] [ - ] [lživé[x] pravdivé[x]] ↻ 488 → 167
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15480]

@rednex létání je energeticky náročné... ale to stavba dálnice nebo rychlostní železnice taky. a další věc je, že odpor vzduchu při rychlostech, kterými jezdí třeba francouzské TGV, španělské Velaro, německé ICE, apod., tedy 300-400 km/h se už blíží... [celkem 2564 znaků] [zobrazit]

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 13. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] [lživé[x]] ↻ 434 → 2
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15485]

Pistove motory jednoznacne v 50. letech narazily na strop vykonu a spolehlivosti a prave to byl duvod pro otevreni proudove ery. Fakta: zpatky by se mozna vracel teoretik, ale nikdo, koho zajima rentabilita a poptavka.

:) marek (b2cd22a14f1f6801) 13. července 2011 ← komentářů 143 ← [20%] 61 [315x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← hodnocení komentáře nevyžaduje registraci ↻ 384
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15486]

@rednex ... [celkem 2843 znaků] [zobrazit]

:) xChaos 13. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [3x] [ - ] [vtipné[x] lživé[x]] ↻ 342 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15487]

@nejhodnejsiemhovoink myslíš "ideologickým žvástem" třeba mojí větu "problém s fúzí je ten, že energie se neuvolňuje ve formě elmg. záření - ale je předávána odletajícím neutronům ve formě kinetické energie" - jasně, chápu, že fyzika je vysloveně ideologická, budovatelská pavěda, vždycky jsem si to myslel... :-)

:) xChaos 13. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 0 [4x] [ - ] [pravdivé[x] strawman[x]] ↻ 347 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15488]

@nejhodnejsiemhovoink reálně vyráběné pístové motory se dnes pohybují někde kolem poloviny max. teoretické účinnosti....

(že si neslyšel např. o šestitaktním dieselovém motoru ? proč se nepoužívá ? inu, nemáme materiály, které by ten dodatečný cyklus se vstřikováním vody neopotřebovával.. je to jakýsi hybrid dieselu a parního stroje...)

:) xChaos 13. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [3x] [ - ] [pravdivé[x]] ↻ 423 → 487
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15489]

... a kromě toho je to celé blábol: mýlíte se i v těch vrtulích, i v účinnosti. turbovrtulový bombardér → [http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-95] má všechny parametry srovnatelné s moderními proudovými civilními letadly (rychlost, dostup, apod.). Akorát má díky nižší spotřebě paliva daleko větší dolet :-)

poptávka po spacích letadlech, která by létala současné trasy 2x delší dobu není - je to začarovaný kruh, aerolinky neví, zda by lidé byli ochotni letět 2x tak déle, kdyby zaplatili třeba 2x tak méně. nárůst počtu méně solventních cestujících by asi byl i trochu politický problém. takže do toho nikdo nejde a létání je ve většině světa jen pro elity+střední třídu (s diskutabilní vyjímkou nejvyspělejších zemí, kam do téhle kategorie spadají v podstatě všichni, globálně vzato)

:) xChaos 13. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] ↻ 417 → 3
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15490]

@marek ve skutečnosti malá letadla nezabírají o tolik více místa, než větší osobní auta: spousta letadel má skládací křída, a běžně se přepravuje na přívěsech pro auta. ... [celkem 2088 znaků] [zobrazit]

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 14. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] [nepřesné[x]] ↻ 362 → 3
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15492]

xchaos: Rekl jsem v 50. letech. Tohle je fakt trolling nebo si to neuvedomujes :) Tu-95, ok, precetl sis nejakej clanek a tam to na cisla pasovalo a ted nam ukazujes, ze jsme vsichni blbi a ty tomu rozumis. Pritom jeste 3.7. si tu mlel neco o... [celkem 564 znaků] [zobrazit]

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 14. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] [vtipné[x]] ↻ 411
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15493]

xchaos dal jsem ti 'pravdive' za tu prvni vetu...

:) rednex (771ec616d77b8b94) 14. července 2011 ← komentářů 115 ← [77%] 79 [103x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← hodnocení komentáře nevyžaduje registraci ↻ 485 → 351
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15495]

@marek: autobus x auto.
Za autobus zaplatím 20Kč x 40 jízd měsíčně. Celkem 800Kč. Je to 12km, měsíčně 480km.
Ve výpočtu nákladů na provoz auta se asi budeme lišit a uznávám, že je to dost volná cifra. Někdo může pojištění rozpustit v 50 000km/rok, nikdy nebourá, veškerý servis a shánění náhradních dílů po vrakovištích do za pakatel koupené ojetiny je pro něj zábavným koníčkem, a je taky na 800Kč (1,60Kč/km), protože započte jen benzín při 5l/100km.
Já jsem uvedl 3000Kč (6Kč/km) jako jeden z nižších odhadů z → [http://auto.idnes.cz/spocitejte-si-kolik-stoji-provoz-auta-dxy-/auto_ojetiny.aspx?c=A070528_105504_auto_ojetiny_fdv]
Osobně bych ale do práce nejezdil, pokud by mi nějaký spolujezdec nenabídl minimálně 10Kč/km. Řízení a starost o auto mě nebaví, do nákladů bych si započítal všechno od benzínu přes veškerý čas po zabraný prostor na dvorku. Ani taxík vás nesveze za míň jak 20Kč/km a ví proč. Má navíc prostoje, přejezdy a platí daně.

:) marek (b2cd22a14f1f6801) 14. července 2011 ← komentářů 143 ← [20%] 61 [315x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← hodnocení komentáře nevyžaduje registraci ↻ 374 → 2
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15497]

@rednex kolo vs. auto ... [celkem 1252 znaků] [zobrazit]

:) xChaos 14. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] -1 [3x] [ - ] [troll[x] nepřesné[x]] ↻ 391 → 3
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15505]

@nejhodnejsiemhovoink kdybys nebyl aspoň občas vtipný, budu muset vymyslet nějaký způsob, jak tě zabanovat úplně :-)

:) xChaos 14. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] ↻ 391 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15506]

@nejhodnejsiemhovoink Solar Impulse je extrém, je to technologický demonstrátor - předvádí, že solární panely nejen, že udrží přes den letadlo ve vzduchu - ale SOUČASNĚ stihnou přes ten den i dobít baterie, aby ho udržely ve vzduchu i v noci.

já mám pochopitelně skromější vizi: letadlo, které poté, co třeba den parkuje na sluníčku, naakumuluje dost energie na start - a POTOM se pomocí solárních panelů udrží za světla ve vzduchu. a večer musí přistát. to je daleko reálnější, Solar Impulse je megalomanie, "tour de force".

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 14. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← hodnocení komentáře nevyžaduje registraci ↻ 393 → 2
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15508]

Za 'nepresne' a ostatni podobne laxni moderace bez vysvetleni odted davam 'nepresne' na libovolny jiny prispevek. Nemam jinou moznost, jak se s touhle absurdni a zneuzivanou moderaci vyporadat.

:) marek (b2cd22a14f1f6801) 14. července 2011 ← komentářů 143 ← [20%] 61 [315x]
[ + ] 0 [2x] [ - ] [trefné[x]] ↻ 412 → 619
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15509]

@rednex auto vs. autobus ... [celkem 1330 znaků] [zobrazit]

:) marek (b2cd22a14f1f6801) 14. července 2011 ← komentářů 143 ← [20%] 61 [315x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 407 → 171
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15511]

@xchaos ... [celkem 1708 znaků] [zobrazit]

:) xChaos 14. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] ↻ 362
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15512]

@marek jj. elektrický vrtulníček jsem dostal od bráchy jako dárek :-) ... [celkem 2280 znaků] [zobrazit]

:) xChaos 14. července 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
✔✔ [ + ] 2 [2x] [ - ] ↻ 352 → 154
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15513]

How to convert an electric scooter to a solar scooter
→ [http://www.gizmag.com/go/4430/]

:) nejhodnejsiemhovoink (4a438079d6fcb612) 14. července 2011 ← komentářů 168 ← [-14%] -37 [255x]
✔✔✔✔✔ [ + ] 9 [9x] [ - ] [cool[x] inspirativní[x]] ↻ 778 → 303
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/15521]

→ [http://www.popsci.com/technology/article/2011-07/video-new-conductive-ink-prints-solar-panels-regular-paper]

Chtelo by to nejaky univerzalni topicy, tohle uz nejde... Nejenze hledam kdejakou zminku a linky pod uplne nesouvisejicima clankama, navic na zdech musim pokazdy prepinat filtry. Tagy pro linky, hledani v linkach atd.

:) xChaos 14. září 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] ↻ 377 → 22
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/16303]

Trochu šílené URL, ale mělo by odkazovat na video z letu Solar Impulse nad Paříží

→ [http://vod.infomaniak.com/share.php?url=http://vod.infomaniak.com/redirect/solarimpulse_vod/clips_db-1718/mp4-226/2011_09_13bestoff_h264.mp4&duration&player=464&vod=35&preloadImage=http://vod.infomaniak.com/redirect/solarimpulse_vod/clips_db-1718/mp4-226/2011_09_13bestoff_h264.jpg&wmode=direct&width=533&height=300&bEmbed=1&sPreview=http://vod.infomaniak.com/redirect/solarimpulse_vod/clips_db-1718/mp4-226/2011_09_13bestoff_h264.jpg&iFolder=1718&file=2011_09_13bestoff_h264&text=2011_09_13bestoff_h264&sBacklink&related=undefined&title&description]

:) xChaos 14. září 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← hodnocení komentáře nevyžaduje registraci ↻ 355 → 159
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/16305]

@nejhodnejsiemhovoink o solárních panelech tisknutelných na papír TečkaCZ referuje už dlouho, nepřišel si sem s ničím novým, viz:
→ [http://teckacz.cz/963-Papirove-solarni-clanky-a-ultratenke-baterie-ze-sinic]

:) oldshattemhand (e2eed70f7a640a77) 14. září 2011 ← komentářů 49 ← [22%] 21 [99x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← hodnocení komentáře nevyžaduje registraci ↻ 302 → 315
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/16310]

Ja bych to moc nesrovaval. Ty tam pises koncem kvetna neco o vzdalene budoucnosti a to moje vychazi z artikulu MIT z pocatku cervence. Ted nemam kdy to rozebirat a nerad bych se dopustil nejakych nepresnosti, ktere by vyustily v negativni moderaci, takze pokud o to mas skutecne zajem, tady jsou linky a kazdy si muzeme udelat predstavu podle sveho. Kazdopadne diky za more llliiinnnkkkzzzzz

→ [http://web.mit.edu/newsoffice/2011/printable-solar-cells-0711.html] → [http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/adma.201101263/abstract]

:) xChaos 14. září 2011 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] ↻ 335 → 161
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/16315]

→ [http://www.rozhlas.cz/leonardo/technologie/_zprava/946578]
Francouzský letecký inženýr Pascal Chretien 12. srpna jako první pilot na světě vzlétl s plně elektricky poháněnou a navíc autonomní helikoptérou, kterou si sám navrhl a postavil.

:) xChaos 12. dubna 2012 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] ↻ 430 → 575
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/18937]

Solar Impulse se brzy pokusí o let ze Švýcarska do Maroka
→ [http://www.zakruta.cz/magazin/stalo-se/11241/solar-impulse-se-brzy-pokusi-o-let-do-maroka/]
→ [http://www.avweb.com/avwebflash/news/solar_impulse_morocco_flight_206474-1.html]
→ [http://www.energymatters.com.au/index.php?main_page=news_article&article_id=3140]
tagy #transport #solar #energy #aerospace

:) xChaos 12. dubna 2012 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 1 [1x] [ - ] ↻ 284 → 3
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/18938]

@xChaos Another plane is being constructed by the Solar Impulse team using 22,000 SunPower’s Maxeon solar cells. The cells will be incorporated into the plane’s wings and horizontal stabilizer, with each producing an efficiency of up to 24%.

:) xChaos 5. června 2012 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 353 → 159
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/19912]

Přímý přenos z letu Solar Impulse z Madridu do Rabatu v Maroku (video, rychlost letu, kurz, výška...)
→ [http://live.solarimpulse.com/]
tagy #solar #energy #aerospace #live

:) x (8ee1920bf7f88bb0) 17. června 2012 ← komentářů 164 ← [-27%] -37 [137x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 289 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/20334]

Pokud je to myšleno vážně to s tím letadlem, tedy že by to mohlo něco nahradit - tak je samozřejmě stačí maximum a to jen v létě při optimálním sklonu paprsků kolem 1000 w/m2 - pokud bude každý mráček oblétat. ... [celkem 1092 znaků] [zobrazit]

:) x (8ee1920bf7f88bb0) 17. června 2012 ← komentářů 164 ← [-27%] -37 [137x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 297 → 166
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/20343]

"mýlíte se i v těch vrtulích, i v účinnosti. turbovrtulový bombardér http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-95 má všechny parametry srovnatelné s moderními proudovými civilními letadly (rychlost, dostup, apod.). Akorát má díky nižší spotřebě paliva daleko... [celkem 696 znaků] [zobrazit]

:) x (8ee1920bf7f88bb0) 17. června 2012 ← komentářů 164 ← [-27%] -37 [137x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 303
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/20344]

"Kdežto takový polystyren nebo FV panel si může koupit každý a úspory pak chybí v posilování centrální moci nejrůznějších parazitů." ... [celkem 1330 znaků] [zobrazit]

:) x (8ee1920bf7f88bb0) 17. června 2012 ← komentářů 164 ← [-27%] -37 [137x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 329 → 1
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/20348]

"případě jejich ekonomiky mě pak samozřejmě zajímá složení nákladů - tedy kolik stojí materiál, kolik energie potřebná na výrobu, kolik přeprava, kolik lidská práce... " ... [celkem 705 znaků] [zobrazit]

:) xChaos 18. července 2012 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] -1 [1x] [ - ] ↻ 455 → 179
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/20751]

Hlavní nosník křídla chystaného Solar Impulse II neprošel zátěžovými testy
→ [http://www.solarimpulse.com/en/airplane/hb-sib/]
tagy #transport #solar #energy #aerospace #solarimuplse #fail

:) xChaos 24. července 2012 ← komentářů 8164 ← [1%] 28 [5532x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← hodnocení komentáře nevyžaduje registraci ↻ 385 → 161
[Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži] → [/-/20824]

Dneska poslední etapa návratu Solar Impulse I z Maroka (přímý přenos dat z přístrojové desky)
→ [http://live.solarimpulse.com/]
#transport #solar #energy #aerospace #solarimuplse
 

Zobrazeno 68 komentářů z 68 nalezených (zpracování trvalo 6.91 sekund).

Pozor, vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry TečkyCZ! [zobrazit pravidla] →
Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=105 znaků=status, zbytek=odkaz)
Offtopic resolver (týká se odpověď původního tématu, nebo patří jinam?)
Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
E-mail (volitelně) - zobrazí se ikonka → [Gravatar] nebo → [Libravatar]

 Nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax] →

Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


Pilotované solární letadlo jako vrchol aerosalónu v Paříži [Začátek článku] [Začátek komentářů]
TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Aktuální debaty] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů]
Tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (bez výslovného souhlasu autorů)
Licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
Texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
Publikační systém TečkyCZ vyvíjejí Arachne Aerospace, webhosting sponzorují SPOJE.NET
Založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2013 Michael Polák
Seznam aktuálních článků na TečceCZ je dostupný také ve formátu RSS (XML)
Můžete také sledovat TečkuCZ na Google+ nebo Twitter feed TečkyCZ
Články přebírá i rubrika Věda a výzkum na serveru Právě dnes
TečkaCZ občas prochází testy XHTML a CSS2 validity
SPOJE.NET Arachne Labs
       TečkaCZ
  •  
  • Čtení komentářů →
  • Psaní komentářů →
  • Debaty →
  • Články →
  • Tagy →
  • Ročníky →
  • Rubriky →
  • RSS kanály →
  • Vzhled →
  • Ostatní →
  •  
[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
  •