.    

POZOR! Tento článek byl naposledy aktualizován před více než dvěma lety!

Je možné, že následující­ stránka obsahuje odkazy, které dnes již nejsou funkční, nebo že některé informace uvedené v tomto článku se v průběhu času ukázaly jako prokazatelně chybné. Pokud jakoukoliv podobnou závadu zjistíte, tak neváhejte napsat co nejpřesnější popis závady do veřejného komentáře pod článkem: redakce TečkyCZ nové komentáře neustále sleduje, a to i pod těmi nejstaršími články. V celé řadě případů lze chyby snadno opravit - např. se stává, že video na YouTube bylo smazáno a znovu nahráno pod jiným id. V jiných případech někdo zase zakáže embedovaní videa, která přitom existuje ve více kopiích, nebo se z webu ztratí stránka umístěná na negarantovaném freehostingu, zatímco původní autor stránek si mezitím zaregistruje vlastní doménu, atd.

Děkujeme všem, kteří pomáhají opravovat chyby ve starších webových stránkách a udržují tak Internet naživu - redakce TečkyCZ.


Čím nahradit JE - část 2: voda

xChaos 31. října 2002 [5113 znaků] [editováno 17. března 2006] [Slunce, vítr, voda]
[ + ] 1 [1x] [ - ]
Zobrazení 32420 ← Facebook 6 Twitter 23 Google 242
Komentářů 19

Nikdo samozřejmě nemá na mysli mamutí betonové přehrady, ale spíš malé vodní elektrárny. Čirou náhodou jsem objevil článek s názvem Přenosná vodní elektrárna za 30,000 Kč.
Velké vodní elektrárny působí nevratné změny krajiny a vodního režimu, a kromě toho vyrábí elektřinu jinde, než je spotřebovávána a jindy než je aktuálně potřeba (zejména když mají dost vody a mohou si dovolit ji upouštět). Kromě toho pro ně platí podobná omezení, jako pro všechny ostatní velké energetické zdroje, tzn. nutnost rozvodné infrastruktury a zázemí těžkého průmysl (beton, těžké strojírenství), takže veškerý půvab toho, že jde v zásadě o obnovitelné zdroje energie, se vytrácí. Skutečnost, že z jejich blátivých usazenin se zřejmě do ovzduší uvolňuje metan, přispívající ke skleníkovému efektu možná více, než by přispěl oxid uhličitý vyrobený tepelnou elektrárnou o odpovídajícím výkonu, už překvapí stejně málo, jako skutečenost, že popílek z naších hnědouhelných elektráren je poměrně hodně radioaktivní - ale na rozdíl od vyhořelého paliva je ho tolik, že ho nejde prostě někam zahrabat...

Naštěstí jsou tu ještě malé vodní elektrárny. Ty patří k nejstarším průmyslovým zdrojům elektrického proudu vůbec. Mohou zásobovat energií jednotlivé objekty i celé vesnice. Pro komunisty byly z nějakého důvodu ideologicky nepřijatelné, a s jejich obnovou se začalo až za perestrojky (kdy byly svého druhu protestem proti centralizovanému režimu a plánovanému hospodářství) a pak v 90.letech. Klasické malé vodní elektrárny většinou používají nějaký typ lopatkové turbíny a vyžadují podobné stavební úpravy toku, jako např. historické vodní mlýny, pily či hamry - všechny tyto historické průmyslové objekty byly mimochochodem na malé vodní elektrárny často přestavovány. Výkon malých vodních elektráren se může zdát zanedbatelný, ale ve skutečnosti mají celou řadu výhod: zatímco eko-pesimisté můžou poměrně úspěšně argumentovat, že v naších končinách vůbec nefouká (ovšem víkendová větrná smršť smetla z okolních střech řadu televizních antén - nově instalovaný AP CZfree.Net naštěstí vydržel :-) a prakticky tu nesvítí slunce (což je tak 8 měsíců v roce bohužel pravda - výkon mojí solární dobíječky tužkových baterek v posledním týdnu je toho smutným důkazem), řeky a potoky prostě v téhle zemi tečou (a zejména letos v srpnu předvedly, že to myslí opravdu vážně), tečou naprostou většinu času poměrně předvídatelně a často poblíž lidských obydlí. Vyrobenou elektřinu tedy není potřeba nijak výrazně transformovat a dopravovat na velké vzdálenost, ani akumulovat - výkon malé vodní elektrárny se navíc může přizpůsobit momentální spotřebě: mechanickým akumulátorem vody je v tomhle případě právě jez na řece nebo rybník.

A co je nejlepší: malé vodní elektrárny teď mohou být opravdu velmi malé: čirou náhodou jsem objevil server www.infojet.cz, na kterém se nachází článek s titulkem Přenosná vodní elektrárna za 30 000 Kč. Má jít o zařízení na bázi českého vynálezu bezlopatkového hydromotoru SETUR (zjevně SEdláčkova TURbína, podle vynálezce ing. Miroslava Sedláčka z pražského ČVUT. Odkaz směřuje na web obsahující zajímavé fotografie.)

Odvalovací bezlopatková turbína dokáže úspěšně vyrábět mechanickou energii s účinností 55 až 75 % tam, kde jiná zařízení z technických a ekonomických důvodů vůbec instalována být nemohou. Jedná se o energii v pravém smyslu slova mikrospádů a mikroprůtoků vody např. od rozdílu hladin vodního toku okolo 0,5 - 1,5 metru a nebo průtoku vody turbínou v objemu 2 - 20 litrů za sekundu.

Celé zařízení je založeno na tzv. hydrodynamickém paradoxu. To je jev, který způsobuje, že koule (nebo jiné zakřivené těleso) je přitahováno ke stěně tím více, čím rychleji mezi ním a stěnou proudí kapalina. Jakmile je do turbíny vpuštěna voda, proudí nejvyšší rychlostí mezi koulí a odvalovací hranou. V případě, že by koule visela ideálně uprostřed, nic by se nestalo, neboť by byla ze všech stran obtékána pravidelně. Koule je záměrně zavěšena pružně a voda vtékající tangenciálně do turbíny způsobí mírnou rotaci koule a zároveň udá směr otáčení.

Přenosná hydroelektrárna byla testována na spádu 1,15 m a při průtoku od 80 do 110 litrů vody za sekundu byla schopna poskytovat výkon v rozmezí 250 - 450 W elektrické energie. Při jiném testu pracovala na spádu 4,5 m a při průtoku 5,5 l/s a poskytovala trvalý výkon 80 W. Z fotografií na webu výrobce je zřejmé, že zařízení nevyžaduje prakticky žádné stavební upravy terénu - je možné ho v podstatě donést např. na hráz rybníku (váží 60 kg) a začít tam vyrábět elektřinu.

Ještě ekonomicky výhodnější je použití turbíny SETUR pro pohon vodního čerpadla, např. pro účely zavlažování.

Hmotnost DVE 120 včetně betonového základu (podstavec) je 60 kilogramů. Cena zařízení včetně DPH je stanovena na 19 980,- Kč u modelu DVE 120 bez generátoru a na 29 860,- Kč pro model se základním generátorem 12/24V - 120 W. Vyrábí Mechanika s.r.o..


Sloupcová sazba: pokud je okno prohlížeče dostatečně velké (na monitoru s dostatečným rozlišením), zobrazí se článek ve více sloupcích (w3.org). Testováno v browserech Firefox, Opera a Chrome. Není implementováno v Internet Exploreru. Tato feature může způsobovat problémy ve starších verzích prohlížečů s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror). Pokud nevidíte článek celý, zkuste zmenšit okno prohlížeče nebo použít verzi pro tisk. [zpět na začátek sloupcové sazby]
Pokud se vám článek líbil, zkuste autora podpořit [zobrazit možnosti]
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook] [Jagg.cz]
Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/98]
Všechny články [od autora xChaos] [v rubrice Slunce, vítr, voda] [nejnovější]

Hodnocení článku čtenáři [ + ] 1 [1x] [ - ]
Tip: Pro moderaci článků (kladné nebo záporné hodnocení) je nutné použít browser, který podporuje javascript a cookies.
Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
Skrýt hodnocené nebo méně


[] Pola 31. října 2002 ← komentářů 16 2 [4x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/262] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Nic proti tomu, panu Sedláčkovi a celé té elektrárničce fandím, ale přeci jen mi to nedá, si taky něco spočítat. ... [celkem 1979 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 31. října 2002 ← komentářů 5516 2 [3048x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/263] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ano. Vtip te elektrarny je, ze nepotrebujeme rozvodnou sit. Navic tech 120 W je prvni seriove vyrabeny model - jasne se tam pise, ze dokazala dodavat az 450 W. A myslim, ze pocitat to ciste ekonomicky vubec nevystihuje postatu problemu: byt nezavisly na systemu, to obrazne receno stoji za daleko vic penez! Nemuset chodit platit faktury a slozenky na postu, neplytvat svym casem na vydelavani ci spravoani penez behe tech deseti let, co ta elektrarnicka pobezi... resit pouze technicke problemy, misto byrokratickych... Ja bych to bral, mit rybnik kam tu elektrarnu muzu dat, a nejakou samotu u lesa, kde bych tou elektrinou svitil... ;-) Ano, pro pripad nahle potreby vysiho generatoru bych mel treba dieselgenerator - no a co ? Tak bych do nej lil bionaftu z repky, a mel bych porad lepsi pocit, nez z CEZu. A zapinal bych to tak jednou za tyden...

[] sage 1. listopadu 2002 ← komentářů 32 1 [1x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/264] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
odkaz na http://www.infojet.cz/ekologie/setur.html nefunguje...

[] golem 1. listopadu 2002
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/265] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
ja jsem tu zalezitost videl (teda ne v provozu), a jsou to uplne jednoduchy mechanicky dily a generator z vetrny elektrarny (kvuli pomaly rychlosti otaceni). je to tak jednoduchy, ze to proste musi fungovat:) udrzba bude minimalni a mozna to pujde vyrobit na kolene (princip je ovsem patentovanej:(( ) .. ad financni navratnost: cena od CEZu bohuzel vubec neodpovida nakladum, pokud by se do ni zapocetlo napr. znecisteni prirody, zabezpeceni jadernyho odpadu na tisice let, apod... ceny zdroju jsou totalne zdeformovany tak se jima strasne plytva :(

[] xChaos 1. listopadu 2002 ← komentářů 5516 2 [3048x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/266] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
sage: me ten odkaz funguje...
<p>
golem: samozrejme. patentama bych si u hardware hlavu nelamal - vyrobis si jeden kus pro sebe, a nikomu do toho nic neni, nikdo ti tvuj hardware nebude demontovat a cenzurovat. tomu se rika prumyslova spionaz, a pouziva se to bezne ;-) problem by byl, kdybys ty SETURy zrejme chtel vyrabet a prodavat - pak musis platit licencni poplatky. Ten pan Sedlacek ocividne neslysel o open source, ale v jeho branzi to zrejme zatim neni zvykem :-( a hlavne, kdyby si to nepatentoval, on patentuje si to nekdo jiny - vubec neni receno, na jak velkych poplatcich za vyuziti patentu se konkretne on s tebou domluvi, ne ? jak tyhle veci fungujou, btw ?

[] fict10n 2. listopadu 2002 ← komentářů 9 0 [2x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/271] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
A co "volná energie" ? Je to nesmysl, nebo na tom neco je ?
viz odkazy zde: http://www.volny.cz/svet2002/word/home.htm

[] xChaos 3. listopadu 2002 ← komentářů 5516 2 [3048x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/280] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
co se tyce vseho, co zavani tzv. perpetum mobile, tak bych byl velice opatrny, ale je mozne, ze nejake dost zasadni mechanismy nase soucasna veda "prehledla" podobne, jako treba Mayove "prehledli" moznost vyuziti kola v doprave...
<p>
je pravda, ze se vseobecne traduje, ze ledacos z toho, co umel Nicola Tesla, je dnes zapomenuto. Byl to takovy Jara Cimrman. Diky za odkaz - ale ta stranka ma dost promenlivou uroven, micha vseobecne znama fakta (napr. o existenci systemu Echelon), se senzacnimi zpravami o pristrojich a "jinych typech elektriny", ktere ale nepouzivaji korektni technicky nebo vedecky jazyk. Podle me muzeme mluvit o dosud neznamych jevech, nebo i o exemplarich stroju vyuzivajicich dosud nezname principy, ale musime dat pozor, abychom nerikali zjevne blaboly...

[] xChaos 3. listopadu 2002 ← komentářů 5516 2 [3048x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/281] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
abych ten link na "volnou energii" jeste nejak komentoval... skutecne je pozoruhodne, jak se na tech strankach micha pate pres devate: rozkladani vody na vodik a kyslik bez prisunu energie by vyvracelo vsechny zname zakony termodynamiky, vyzadovalo by to... [celkem 2872 znaků] [zobrazit]

[] golem (anonym) 4. listopadu 2002 ← komentářů 7 1 [1x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/284] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
xCh: no jenom ze to bude majitel patentu prodavat za 20k kdyz naklady na vyrobu budou treba 2k a konkurenci samozrejme napali prislusny licencni poplatky ... coz zabrani masovejsimu rozsireni ... pritom je to vysoce prospesna technologie pro obecny dobro ... v takovejch pripadech bych patentovani zakazal:) ale kdovi jak to je.

[] xChaos 4. listopadu 2002 ← komentářů 5516 2 [3048x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/285] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
ano, patenty jsou problem. puvodne nemely znemoznovat uplatneni vynalezu, ale naopak chranit vynalezce, aby ho neokradli nevynalezavi velkopodnikatele. pricemz logicky, kdyz se to pak nekde vyrabelo bez licencnich poplatku, tak to bylo v nejake zneptratelene zemi, ktera patentove pravo prvni zeme neuznavala. ja jsem pro open source, rozhodne....

[] Czerteak (anonym) 5. listopadu 2002 ← komentářů 12 -2 [2x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/289] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
OpenSource ano, ale v zadnem pripade ne povinne! Kdyz si to nekdo chce nechat pro sebe, ma (a musi) na to mit prece pravo. Dokazete si predstavit kolik casu a namahy (a jiste i financi) to cele muselo sezrat?

[] fict10n 5. listopadu 2002 ← komentářů 9 0 [2x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/290] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
xChaos: (volna energie): Souhlasim, ze texty na uvedenem odkazu jsou psany znacne nevedecky a technicky nekorektne. Predpokladam, ze autor, nemajice hlubsi technicke znalosti, vytvoril syntezu z mnoha nesourodých informaci, na ktere narazil.
Me zajima, jestli je v poradku zakladni idea. Je tam psano, ze slunce je kladny pól a zeme zaporny. Vznikly potencial, ktery autor textu stridave nazyva "volna energie" a "staticka elektrina" je pak využit k "vyrobě" energie. Ze by uvolneni takove technologie rozborilo ekonomicke struktury, se mi zdá docela docela dobrej duvod proto, aby byla systematicky potlačovna.

[] fict10n 5. listopadu 2002 ← komentářů 9 0 [2x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/291] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Czerteak: Ja bych naopak veskere technologie prevedl na opensource, resp. bych je ucinil svobodné. Pozadavek na svobodu by mel byt eticky imperativ (viz filosofie GNU).

... [celkem 1138 znaků] [zobrazit]

[] Czerteak (anonym) 5. listopadu 2002 ← komentářů 12 -2 [2x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/293] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
fict10n: Blbost, blbost, blbost.... "Je to myslenka, ktera je ... [celkem 1231 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 6. listopadu 2002 ← komentářů 5516 2 [3048x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/296] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Czerteak: naprosty souhlas. Rozdil mezi GNU a komunismem je prave v te dobrovolnosti. Nikdo nikoho nenuti zverejnovat kod pod GNU licenci, pokud sam nechce GNU kod pouzivat. A na rozdil od proprietarnich reseni, muze v pohode pouzivat "GNU API" - tzn.... [celkem 1897 znaků] [zobrazit]

[] Trejb 28. ledna 2005
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/1135] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Aby byla mikroMVE efektivní, musí být v prvé řadě laciná a taky musí mít určitou životnost. To druhé považuji v případě SETURu za přinejmenším dost neprověřené. Nevěřím tomu, že by jakýkoli stroj, kde dochází k satelitnímu obíhání a tření v prostředí mírně... [celkem 1277 znaků] [zobrazit]

[] Trejb 28. ledna 2005
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/1136] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Aby byla mikroMVE efektivní, musí být v prvé řadě laciná a taky musí mít určitou životnost. To druhé považuji v případě SETURu za přinejmenším dost neprověřené. Nevěřím tomu, že by jakýkoli stroj, kde dochází k satelitnímu obíhání a tření v prostředí mírně... [celkem 1277 znaků] [zobrazit]

[] Trejb 28. ledna 2005
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/1137] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Nebojte se, na nějaké úvahy o opensource nebude čas a nebude důležité řešit nějaké patenty či nepatenty. Příroda dá lidstvu smrtelnou ránu za uši mnohem dříve, než si vůbec stihneme uvědomit, jak je to s námi špatné.
Přesně tak jak se píše na:
http://www.sweb.cz/rexhammer/texty/deset-minut-po-dvanacte.htm
A jak se jednou dají národy do pohybu "za lepšími zítřky" (tzn. snesitelným klimatem, potravinami a pitnou vodou), ušlapou nás i sebe sami.

[] Cedis 27. prosince 2007
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10949] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Nevím, kolik z Vás něco dalo dohromady a vymyslelo, ale jedna věc je ta, že patent je pro ochranu majitele (vynálezce) a licence na ochranu výrobce. Nicméně jeden příklad pro Všechny nechápavé, proč patenty jsou a registrují se (vlastní zkušenost). Jestliže vymyslím to čí ono a bude to fungovat a najednou někdo začne patentovou věc vyrábět bez soujlasu majitele nebo výrobce, vystavuje se postihu a ten funguje. A nakonec daná věc, o které si myslí že výjde lacino, ho muže stat i dost peněz (třeba copy nelegálního software,filmu atd.). PROTO PRÁVNÍ ŘÁD funguje!
Je však pravda, že jsou zapatentované stroje a technologie, které vyrobí dost proudu za nic, ale velké společnosti to záměrně dávaj k ledu.
Ale zpět k SETURU. Tato MVE je vymyšlená, postavená a je konečně tady! Je jen na modifikaci, provedení a času, než se vymyslí a postaví efektivní poměr výkon a cena, třeba u 500W.
Jenže co na to velké společnosti, např.CEZ? Příklad pro všechny: když bude v prodeji MVE, M?E která kompletně postačí na provoz rodinného domu, co pak? Zrušit přípojku od sítě nebo by se začalo hromadně prodávat proud CEZu (dle platné legislativy je povinen vykupovat energii)? .....
 

Počet zobrazených komentářů: 19 [celkový čas potřebný k prohledání databáze a vytvoření stránky: 0.69 sekund]

Pozor, vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry TečkyCZ! [zobrazit pravidla] →
Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=96 znaků=status, zbytek=odkaz)
Offtopic resolver (týká se odpověď původního tématu, nebo patří jinam?)
Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
E-mail (volitelně) - nebude zobrazen, zobrazí se ikonka z [www.gravatar.com]

Nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax] →

Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů] [Začátek článku]

    TečkaCZ
  •  
  • Komentáře →
  • Nástěnky →
  • Debaty →
  • Články →
  • Ročníky →
  • Rubriky →
  • RSS kanály →
  • Vzhled →
  • Ostatní →
  •  
[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
  •  
.

[Arachne Labs]

[SPOJE.NET]

[Právě dnes | Tech | Ostatní]

Yacy P2P web search jabber.arachne.cz
tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2012 Michael Polák
Quzo engine vyvíjejí Arachne Labs, webhosting sponzorují SPOJE.NET
seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML)
můžete také sledovat Twitter feed TečkyCZ.
test XHTML a CSS2 validity